Minęły już czasy, w których firmę polecało się pocztą pantoflową – choć nadal jest to praktykowane, to od obecnych przedsiębiorców wymaga się czegoś więcej, jak tylko zarejestrowania działalności i stworzenia wizytówek. Strona internetowa, sklep, a nawet obecność na portalach społecznościowych. Jeżeli i Ty chcesz być widoczny w sieci, zobacz gdzie musisz pokazać swoją firmę!

Czego nie znajdziemy w Google, to nie istnieje. Jednak czasy wyłącznego pozycjonowania stron internetowych już też dawno odszedł w niepamięć. Przedsiębiorcy z głową na karku muszą się liczyć z tym, że poza wirtualną wizytówką w postaci czytelnej i widocznej w wyszukiwarce stronie internetowej, musi postawić na obecność w innych mediach społecznościowych, a że wybór mamy całkiem spory to i możliwości nieograniczone. Do tej pory możemy rozróżnić takie portale społecznościowe jak:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • Google Plus,
  • Snapchat,
  • LinkedIn,
  • Pinterest,
  • Blogi,
  • I wiele, wiele innych…

Jednak w tym miejscu powstaje zasadnicze pytanie – czy konieczne jest, aby posiadać swoją wizytówkę na każdym z wyżej wymienionych portali? Czy są biznesy, które się nie odnajdą na niektórych z nich? Jak dobrze wybrać, żeby nie popełnić błędu. Zobacz, co mówią specjaliści!

Odkryj potencjał promocyjny w wyszukiwarce Google – https://mediaclick.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw/

Tam, gdzie Twoja grupa docelowa

Na Snapchacie raczej nie będziemy reklamować firmy produkcyjnej, a produktów dla nastolatków w LinkedIn. Każdy z tych portali ma zupełnie innych odbiorców, chociaż są też uniwersalne social media, jak Facebook, Instagram czy platformy z blogami. Niektóre z nich pełnią funkcję wyłącznie wizerunkową, gdy dla innych będzie to znakomity kanał sprzedażowy. Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od produktu, jaki posiadamy w naszych rękach, a także grupie docelowej, do której go kierujemy.

Patrząc na szybką charakterystykę każdego z tych mediów, łatwo je podzielić na uniwersalne, biznesowe i rozrywkowe, które służą raczej nastolatkom. Każde z nich ma inną ideę obecności – na Facebooku można tworzyć własne strony, wizytówki, na których będziemy dzielić się informacjami, linkami, zdjęciami, relacjami live – jest to najpotężniejszy kanał, jaki do tej pory istnieje. Snapchat to krótkie filmy, zdominowane głównie przez nastolatków oraz celebrytów, LinkedIn to biznesowa platforma, natomiast na Pintereście znajdziemy wiele pięknych i ciekawych zdjęć. Dlatego jak widać – w każdym z nich znajdziemy innego „klienta”, inną osobę, która jest odbiorcą i właśnie do tego powinniśmy dobrać obecność firmy w social media.

Im więcej, tym lepiej?

W przypadku social media, nie działa zasada – im więcej Ciebie w sieci, tym lepiej. Bo czasami wizytówka na jednym z tych portali może nie być zupełnie odwiedzana i szkoda energii, jak i budżetu na działania reklamowe. Czasami lepiej skupić się tylko na jednym kanale i właśnie tam prowadzić rewelacyjną i profesjonalną komunikację z klientem – takie właśnie działania mogą przynieść zdecydowanie lepsze efekty niż rozdrabnianie się na małe cząsteczki.

Źródło: https://mediaclick.pl/

Dodaj komentarz