Jaki powinien być profesjonalny copywriter? Jakie wymagania musi spełnić?
Przeczytaj, a dobrze wybierzesz dla siebie i swojej firmy.
Teksty muszą być unikalne
Artykuły, których wiele pisze na zlecenie różnych osób lub firm copywriter,
muszą być napisane na wysokim poziomie. Nie skopiowane od kogoś. Oprócz tego
merytoryczne i zawierające najważniejsze słowa kluczowe, których szukają
użytkownicy.
Dotrzymywanie terminów
Wyznaczone daty oddania napisanych tekstów są istotne. To podstawa w pracy
copywritera. Bez tego nie będzie zbyt wiele osób korzystać z jego usług.
Klienci znajdą innych piszących, którzy dostarczą treści w terminie. W
przypadku dużej ilości zleceń warto zorganizować czas tak, żeby się wyrobić.
Dużo czytać
Dobrze, jeśli czyta lektury różnego rodzaju. Kryminały, thrillery, romanse,
powieści obyczajowe i inne. Warto poznać styl pisania pisarzy. Najważniejsze są
jednak książki z wiedzą o pisaniu i copywritingu potrzebne do tego, żeby praca
była przyjemnością. Dzięki czytaniu teksty będą pisane szybciej. Copywriter
będzie miał bogate słownictwo.
Własny blog
Powinien dużo pisać dla czytelników. Prowadzić blog o wybranej tematyce lub na
różne tematy związane z jego zainteresowaniami. To cenne doświadczenie i
portfolio dla zleceniodawców. Często bloger zostaje copywriterem i odwrotnie.
Liczne oferty pracy można znaleźć na portalach dotyczących tej tematyki. Nie
tylko blog się liczy, ale można dodać swoje ogłoszenie, na liczne portale o
tematyce pracy. Copywriter ma wtedy większe szanse na dobre zlecenie.
Pisanie bez błędów
To podstawowa umiejętność w tym zawodzie. Błędy nie są mile widziane w żadnej
korespondencji i artykułach. Warto sprawdzać swoje teksty, a pomoże w tym
korektor stylistyczny dostępny w sieci. Wskaże błędy, ale i tak trzeba uważnie
czytać, to co się napisało. Dzięki temu dzieło będzie jeszcze lepsze, a klienci
zauważą, że copywriter jest dobry w tym, co robi i będą zlecać więcej.
Szybkie pisanie
Narzędziem pracy copywritera jest komputer z dostępem do internetu. Ważna jest
również klawiatura przewodowa, bezprzewodowa lub ta, którą ma laptop. Przyda się
bezwzrokowe pisanie na klawiaturze dla szybszej realizacji zleceń. Można się
tego nauczyć, dużo pisząc. Organizowane są kursy bezwzrokowego pisania i dzięki
nim copywriter szybciej przyswoi umiejętności.
Jak widać, to nie jest łatwe zajęcie. Nie każdy może pracować na tym
stanowisku. Nie jest też łatwo znaleźć dobrego specjalistę do napisania tekstów
na stronę. Istotne jest, żeby poszerzał wiedzę na bieżąco.
