Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn są smutnym faktem i pomimo wielu działań ze strony różnych organizacji wspierających równe traktowanie płci na rynku pracy, jeszcze dużo czasu upłynie, zanim cel ten zostanie osiągnięty. Nie oznacza to jednak, że kobiety nie mają szans na dobre zarobki. Jest wiele zawodów, które gwarantują wysokie dochody i warto kształcić się, aby móc je wykonywać nie tylko dla pieniędzy, ale również po to, by pokazać, jak wartościowe są kobiety jako pracownice.
Kobiety na rynku pracy – gdzie szukać informacji?
Bez wątpienia warto interesować się tym, co dzieje się na rynku pracy, także w kontekście sytuacji kobiet, ich zarobków oraz możliwości rozwoju. Coraz więcej zawodów otwiera się na przedstawicielki płci pięknej, pracodawcy doceniają ich zaangażowanie, wiedzę i profesjonalizm. Co jakiś czas promowane są wśród młodych kobiet kierunki studiów, które dotychczas stereotypowo były wiązane z mężczyznami, a dziś zachęca się do ich podjęcia absolwentki szkół średnich. Tak naprawdę coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy profesjami „typowo” męskimi i żeńskimi. Liczy się nie płeć, a indywidualne predyspozycje.
Aby być na bieżąco z najważniejszymi informacjami, należy śledzić serwisy, których tematyka dotyczy sytuacji na rynku pracy, zasobów ludzkich (HR) oraz rozwoju zawodowego. Przykładowo można znaleźć ciekawe porady dla kobiet na www.botaak.pl, a także na wielu innych blogach, bardzo często prowadzonych przez specjalistów i analityków.
Najlepiej płatne zawody dla kobiet
Przejdźmy jednak do konkretów. Szukając informacji na temat najlepiej płatnych zawodów dla kobiet, zdaliśmy sobie sprawę z tego, o czym pisaliśmy już wcześniej, a mianowicie, że dzielenie zawodów na damskie i męskie nie ma w tej w obecnych czasach sensu. W związku z tym przedstawimy krótki ranking najlepiej opłacanych zawodów, w których zatrudnienia mogą śmiało poszukiwać zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
1.Key account manager
Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiedzialna jest za kontakt z najważniejszymi i największymi klientami (tzw. klienci korporacyjni), doradza im, a jednocześnie jest ich opiekunem. Bardzo ważną częścią jej pracy jest również negocjacja warunków sprzedaży produktów lub usług.
2.Brand manager
Menadżer ds. marki jest odpowiedzialny za promocję firmowych produktów oraz ich sukces marketingowy i sprzedażowy. Liczą się tu wszechstronne umiejętności związane z kierowaniem zespołami odpowiedzialnymi za promocję, jak i z tworzeniem planów i strategii rynkowych. Najlepiej radzą sobie na tego typu stanowisku osoby, które ukończyły kierunki związane z zarządzeniem oraz marketingiem.
3.Radca prawny
Od dłuższego czasu kierunki prawnicze wybierają w przeważającej ilości kobiety, a specjalizacja radcowska jest jedną z możliwych dróg, jakie można obrać po ukończeniu prawa. Głównym zadaniem radców prawnych jest pomoc prawna oraz reprezentacja swoich klientów przed sądami, oraz w urzędach. Bardzo często ich rolą jest także sporządzanie umów oraz analiza różnego rodzajów dokumentów.