Edukacja to bardzo ważny etap w życiu każdego człowieka. Wpływa ona na całą przyszłość młodych ludzi, więc jej poziom jest niezmiernie ważnym czynnikiem, o który warto zadbać. Co można zrobić, by uczniowie uzyskiwali jeszcze lepsze wyniki w nauce? Istnieje na to bardzo prosty sposób.

Pierwszym, co przychodzi na myśl, gdy myślimy o zwiększeniu wydajności edukacji, to po prostu zwiększenie liczby lekcji. Jeżeli chcemy, by ktoś lepiej zrozumiał matematykę, to należy zwiększyć liczbę godzin matematyki w programie nauczania. Ta powszechna wiedza nie ma niestety potwierdzenia w doświadczeniach, które przeprowadzono w wielu krajach. Liczba lekcji z danego przedmiotu tylko w niewielkim stopniu wpływa na wyniki w nauce uczniów. Należy więc poszukać innego sposobu, najlepiej mniej obciążającego uczniów i uczennice.

Pierwsze, obiecujące rozwiązania nadeszły z niespodziewanych obszarów. Każdy zna powszechną mądrość, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Badania przeprowadzone na szeroką skalę wśród uczniów zdają się doskonale potwierdzać tę zasadę. Zdrowi, wysportowani uczniowie mają też zdrowy, wydajny umysł. Są lepiej skoncentrowani i mają lepszą pamięć. A co najlepiej wpływa na zdrowie? Ruch! To właśnie aktywność fizyczna jest tym, co może wyraźnie poprawić osiągnięcia uczniów i zwiększyć ich wyniki w nauce.

W doświadczalnych szkołach uczniowie zaraz po przyjściu na zajęcia, często bardzo wcześnie rano, przystępowali do różnorodnych zajęć fizycznych. Wybierali sobie sporty, które lubią, często zespołowe. Ćwiczyli intensywnie jeszcze zanim przystąpili do innych zajęć. Jaki był tego efekt? Ich wyniki w nauce poprawiły się tak bardzo, że na skalę kraju, w tym przypadku USA, wypadali oni najlepiej w większości testów! Niesamowite? Pierwszym więc, co możemy zrobić, by poprawić osiągnięcia uczniów, ale też ich ogólne zdrowie, to zwiększenie liczby godzin wychowania fizycznego.

Zajęcia fizyczne przeprowadzone jeszcze przed innymi zajęciami powinny być możliwie zróżnicowane i dobrze też, by były naprawdę wymagające dla uczniów. Intensywniejszy wysiłek fizyczny wydaje się mieć większy wpływ na osiągnięcia uczniów. W każdym razie zdrowy ruch powinien być tym, co robimy, by poprawić osiągnięcia uczniów, nie liczba dodatkowych lekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *