Upiecz skorupki w piekarniku! Jak robić suplementy ze skorupek jaj? Większość z nas nie dba o skorupkę po zjedzeniu jajka. Jednak z pewnością powinniśmy. Ze względu na wysoką zawartość wapnia w skorupce jajka jest to cud dla ciała!
Przeżuwanie skorupek jaj prawdopodobnie nie jest zbyt kuszące, dlatego wychodzimy naprzód ze świetną wskazówką, którą poznasz już za chwilę.

Dlaczego wapń jest tak ważny dla organizmu?

Wiele badań wykazało, że niskie spożycie wapnia i niski poziom wapnia zwiększają ryzyko wystąpienia wysokiego ciśnienia krwi. Istnieje również kilka innych powodów, dla których potrzebujemy wapnia. Minerał jest ważny dla szkieletu, zębów, mięśni — i nerwów.

Brak wapnia może prowadzić do osteoporozy, co zwiększa ryzyko złamań. Ryzyko to wzrasta z wiekiem, ale ważna jest także dieta. Wapń, witamina D i K pomagają utrzymać prawidłową masę kostną. Witaminy D i K wspierają zatem wchłanianie i wykorzystanie wapnia w masie kostnej. Jednocześnie niektóre badania sugerują, że efekt niskiego spożycia wapnia staje się jeszcze większy, jeśli jesz dużo soli i mało owoców i warzyw.

Twórz suplementy ze skorupek jaj.

Dla wielu mleko jest głównym źródłem wapnia, ale jeśli nie używasz produktów mlecznych w swojej codziennej diecie, dodanie skorupek jajka do jedzenia i picia może być dobrą alternatywą. Skorupa jaja kurzego zawiera około 90 procent czystego wapnia. Wskazówka dotycząca skorupki jajka polega na tworzeniu własnego suplementu diety ze skorupek. Pół łyżeczki proszku zawiera około 400 mg wapnia.

Oto przepis:
1. Zacznij od przepłukania w durszlaku tylu skorupek jajek, ile chcesz. Opłucz ostrożnie, ale upewnij się, że cienka skórka w skorupce pozostanie.
2. Umieść skorupki jajka w rondlu z wrzącą wodą, gotuj przez 10 minut.
3. Wyłóż skorupki jajek na durszlak i odcedź z nadmiaru wody.
4. Umieść skorupki jajka na blachę do pieczenia i piecz w piekarniku w 200 stopniach przez 15 minut.
5. Gdy skorupki jajek zostaną odpowiednio wysuszone, wyjmij blachę z piekarnika, poczekaj, aż ostygną. Następnie zmiażdż skorupki jajek w blenderze lub ewentualnie zetrzyj je w moździerzu, aby powstał drobnoziarnisty proszek.
6. Masz teraz całkowicie naturalny proszek wapniowy, który możesz dodać do kilku posiłków — na przykład dosypać do zupy, sosu lub dodać do napojów i koktajli, możesz nawet posypać nim desery — proszek jest całkowicie bez smaku. Proszek utrzymuje się przez długi czas i można go przechowywać w czystym słoiku lub czymś podobnym.

Leczy małe rany.

Jest także kilka innych sposobów wykorzystania skorup jajek. Jednym z takich sposobów jest użycie cienkiej błonki z wnętrza skorupki jako plastra.

Błony jaja są bogate w aminokwasy, a niektóre aminokwasy zawierają siarkę. Ma to między innymi działanie lecznicze na skórę. Cienka błonka z wewnętrznej strony jajka ma działanie lecznicze i dlatego może być stosowana na małe rany lub na owrzodzenia.

Możesz również włączyć skorupkę jajka do ogólnej pielęgnacji skóry, aby uzyskać czystszą skórę. Przepis polega na rozpuszczeniu skorupki jajka w małej szklance octu jabłkowego. To zajmuje około dwóch dni. Po rozpuszczeniu skorupki można zastosować miksturę na małe podrażnienia skóry.

Trudno obrać?

Obieranie jaj na twardo może być bardzo łatwe lub szczególnie denerwujące, zwłaszcza gdy połowa jajka odpada ze skorupką. Jednak dlaczego tak się dzieje? Otóż odkryto, że im świeższe są jajka, tym trudniej je obrać. Jeśli więc chcesz obierać trochę łatwiej jajka, nie powinieneś kupować jaj ze stemplem z najnowszą datą.

Warto wiedzieć, że jajka są zdatne do spożycia przez co najmniej dwa miesiące od daty stempla, pod warunkiem, że są chłodzone. W przeprowadzonych padaniach odkryto, że nawet w siedmiomiesięcznych jajach, które były chłodzone, nie znaleziono bakterii. Stare jajka oczywiście nie smakują tak dobrze, jak świeże jajka, ale zdaniem naukowców nie ma żadnych zagrożeń zdrowotnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *