займы онлайн на банковскую карту займ на карту онлайн займы онлайн на карту микрокредит онлайн займ на карту займы онлайн займ на карту быстро микрозаймы на банковскую карту экспресс займ на карту микрозайм онлайн на карту срочно круглосуточно займ онлайн на карту займы на карту онлайн взять займ срочно на карту микрозаймы в интернете займ онлайн

18 kwietnia 2012 23:31

[grafika: Adrianna Markowicz]

Pornoliza (0): PORNOSTARt

Zacznijmy PORNOLIZĘ od stwierdzenia, że najtrudniejsze w badaniu pornografii jest znalezienie perspektywy miedzy analizą, a empatią. Chcielibyśmy zająć się nią bez przepraszania za mówienie o czymś silnie związanym z częścią naszego życia, obudowaną kulturowo jako sfera intymna, o której nie wypada rozmawiać. Wywołanie skrępowania wydaje się świetną strategią, którą twórcy wykorzystują na wszelkie możliwe sposoby. Sprawia to, że pornografia przestaje być zjawiskiem, a staje się narzędziem – służy do wywołania określonych reakcji. Nasza PORNOLIZA skupiać się będzie na sposobach jej wykorzystania nie tylko przez twórców, ale również krytyków i odbiorców. Nazwanie czegoś pornografią często ma na celu wskazanie dzieła poza kategorią estetyczną, nastawionego nie na przekazywanie sensów, a fizjologiczne pobudzenie. Spróbujemy pokazać jak bardzo mylna to opinia.

Odwołując się do gejowskiego Rasberry Reich opowiemy o tym jak zrobić rewolucję w dobie miłości i jak poderwać chłopaka na radykalne poglądy. Bruce La Bruce będzie napychał kadry gładkimi młodzieńcami, którzy kultywują pamięć i przesłanie RAF-u. Terroryzm miejski stanie się, w jego ujęciu najmodniejszą propozycją na randkę.

Poszperamy także wspólnie w Internecie. Mające powstać w rzeczywistości Muzeum Erotyzmu oferuje, jak na razie stronę internetową i tworzone jest we współpracy z zwiedzającymi. Zastanowimy się jak przenieść koncepcję strony internetowej jako układu nerwowego, którym można podążać i oglądać w jego obrębie dzieła, do fizycznej przestrzeni.

Pozostając jeszcze w sferze historii skupimy się także na cenzurze literackiej oraz najważniejszych dziełach uznanych za pornograficzne, „Historii oka” Bataille’a oraz dziełach Marquiza de Sade.

Cofniemy się do czasów wolnego, topornego internetu, czasów grafiki składającej się z znaków ASCII, który także miał swoją pornografię. Przyjrzymy się początkom tego, w co teraz klikasz czyli wideo, interaktywnym grom, funkcjonowaniu w Second Life oraz możliwościom strony I Film Myself. Skupimy się na opowieściach sprzed istnienia „tube” i „space”.

Relacja z pornografią jest bezdotykowa, choć próbuje tworzyć przeciwne wrażenie oddziałując na nasze zmysły. Zamiast rozpoznawalnego motywu graficznego zdecydowaliśmy się w tej monolizie na wykorzystanie tkanin i materiałów, które działają na podobnych zasadach. Ich funkcjonowanie tłumaczymy także poprzez ich użycie w pornografii – inaczej musielibyśmy zgłosić estetyczną zbrodnię.

PORNOLIZA startuje, aby pobudzić mięśnie mózgu – element myśli w kawałku mięsa.
Chcesz zabrać głos w dyskusji? Wyślij swój tekst na adres: jestesmy@niedoczytania.pl

Justyna Stasiowska -

(ur. 1987) – próbuje studiować dramatologię na teatrologii. Campowo wrażliwa i noisowo ekspresywna

Podobne artykuły